موقعيت و تاريخچه دهستان دستگرد امامزاده
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

راه های دسترسی:
 
را های دسترسی به دستگرد امامزاده
 
 
 
موقعيت و تاريخچه
روستاي دستگرد امامزاده از بخش فرخشهر و از توابع  شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختياري است که با مختصات جغرافيايي 50 درجه و 59 دقيقه طول شرقي و 32 درجه و 5 دقيقه عرض شمالي، در 25 کيلومتري جنوب شرقي شهرکرد قرار دارد. اين روستا از جنوب غربي به روستاي دزک و از شرق به روستاي ايرانچه محدود شده است.
ارتفاع اين روستا از سطح دريا 2050 متر است و اقليمي معتدل و نيمه خشک دارد. آب و هواي آن در فصول بهار و تابستان مطبوع و ملايم و در زمستان سرد است.
روستاي دستگرد امامزاده از روستاهاي تاريخي استان چهارمحال و بختياري است. بناهاي قديمي از قبيل امام‌زاده،ک مسجد، قلعه، حمام و چندين اثر ديگر در پيرامون آن، نشانگر قدمت طولاني آن است. برخي از آثار موجود در روستا به دوره صفويه و برخي ديگر به دوره قاجاريه تعلق دارد.
مردم روستاي دستگرد امامزاده به زبان فارسي سخن مي‌گويند، مسلمان و پيرو مذهبي شيعه جعفري هستند.
الگوي معيشت و سکونت
براساس سرشماري سال 1375، روستاي دستگرد امامزاده 1383 نفر جمعيت داشته است، که در سال 1385، به 4000 نفر افزايش يافته است و...
به ادامه مطلب بروید...

برچسب ها:دستگرد,روستای دستگرد امامزاده,امامزاده محمد اکبر ,قطب صنعتی دستگرد ,موقعیت و تاریخ ,کشاورزی ,دامداری ,موقعیت وتاریخ دستگرد امامزاده ,منطقه حفاظت شده تنگ صیاد ,تنگ صیاد , کفتار و کبک ,زیست طبیعی